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Lamparas... !!
Vectra123- Vectrero sabio
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- Mensaje n°1
Lamparas... !!
Un abrazo.
Erni- Fundador
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- Mensaje n°2
Re: Lamparas... !!
Estoy muy conforme, me parecen muy originales.
fedeviani_mdq- Vectrero habitual
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- Mensaje n°3
Re: Lamparas... !!
Vectra123- Vectrero sabio
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Localización : Santa Fe capital
- Mensaje n°4
Re: Lamparas... !!
el vectra aleman- Vectrero maestro
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- Mensaje n°5
Re: Lamparas... !!
vicente scuadroni- Vectrero maestro
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- Mensaje n°6
Re: Lamparas... !!
fedeviani_mdq- Vectrero habitual
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- Mensaje n°7
Re: Lamparas... !!
Erni- Fundador
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- Mensaje n°8
Re: Lamparas... !!
Vectra123- Vectrero sabio
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- Mensaje n°9
Re: Lamparas... !!
el vectra aleman- Vectrero maestro
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- Mensaje n°10
Re: Lamparas... !!
Por ahí tiene que ver con el uso que le das,tenes razón,pero seguro que no se ve igual,nada que ver con las originales que dan luz amarilla.fedeviani_mdq escribió:Mira, te recomiendo dejar las standar, las cristal vision, la blue vision, las wega, todas se queman antes, las probe todas en la ruta, se ve igual, queda mas paquete pero se ve igual y encima duran menos, dejalo asio qeu queda barbaro
Erni- Fundador
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- Mensaje n°11
Re: Lamparas... !!
el vectra aleman escribió:Por ahí tiene que ver con el uso que le das,tenes razón,pero seguro que no se ve igual,nada que ver con las originales que dan luz amarilla.fedeviani_mdq escribió:Mira, te recomiendo dejar las standar, las cristal vision, la blue vision, las wega, todas se queman antes, las probe todas en la ruta, se ve igual, queda mas paquete pero se ve igual y encima duran menos, dejalo asio qeu queda barbaro
Coincido, las distintas lámparas brindan distinta iluminación.
DPPajaro- Fundador
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- Mensaje n°12
Re: Lamparas... !!
Abrazos.
Jose Luis Armando- Vectrero habitual
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- Mensaje n°13
Luces
DPPajaro escribió:Cuando le hice el cambio de opticas a mi Vectra 98 por las del modelo 2000 en adelante, le puse en baja y alta que lleva H7 las dos, las Osram Cool Blue. La iluminacion es muy buena, pero estaba buscando algo mejor. Le acabo de poner hace dos semanas las Philips Crystal Vision tanto en baja como en alta...., y estoy muy conforme. La luz es muchisisimo mas fuerte y blanca total.....
Abrazos.
Pajaro, te consulto, en mi Vectra 96 GLS, 8v, si le pongo las Crystal Vision, especìficamente, sabes cuales son lass que tengo que poner???
¿¿ H1, H3, H4 Y H7 DE 12 VOLT 55/60 WATTS???
DPPajaro- Fundador
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Localización : Lanus - Bs. As.
- Mensaje n°14
Re: Lamparas... !!
Si le pones las Philips Crystal Vision, no te vas a arrepentir, es una luz muy blanca. Yo las tengo en baja y alta.
Abrazos.
Nacho- Vectrero iniciante
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Localización : san francisco
- Mensaje n°15
Re: Lamparas... !!
Lulo- Fundador
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Edad : 39
Localización : Floresta - Capital Federal
- Mensaje n°16
Re: Lamparas... !!
El Vectra del 2000 al 2006 lleva H7 y H7.
Yo no pondría ninguna lampara halogena azulada para ganar en iluminación. Generalmente las que alumbran azules son mas "facheras" pero dan menos luz real medida en lumenes con un fotometro (aparato pare medir luminosidad). Si es para poner alguna buena halogena, yo pondría alguna Vision Plus, con eso vas a ver mejor pero no esperes milagros. Para iluminar en serio creo que el xenon de 4300*k o 5000ºk es la mejor opción.
marcosdub- Vectrero habitual
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Cantidad de envíos : 92
Edad : 59
Localización : Banfield Bs As Argentina
- Mensaje n°17
Las Clases de Lamparas
lo consulkte y me dijeron que esas lamparas se queman enseguida porque el filamento es muy fino y cualquier pozo de nuestras benditas calles, las quemaria, no tengo gana de gastar tanta plata y todas las semanas cambiarlas, alguien me puede ayudar con esto????
QUE ME ACONSEJAN?????????
Lulo- Fundador
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Edad : 39
Localización : Floresta - Capital Federal
- Mensaje n°18
Re: Lamparas... !!
De lamparas halogenas solo recomiedo las Osram Silverstar, pero no tienen luz blanca, es más bien amarillenta. Dan bastante luz para ser halogenas.
Lulo- Fundador
- Cantidad de envíos : 3561
Edad : 39
Localización : Floresta - Capital Federal
- Mensaje n°19
Re: Lamparas... !!
Safe, Legal, Blue...But Are
They Any Good?
What's the Scoop on "Extra White"
Bulbs From Reputable Manufacturers?
You're asking about the current crop of bulbs, widely
available in
auto parts stores, with a blue absorption filter
on the bulb
glass, which is there to make the light look
whiter. These bulbs are generally safe and
legal, though not advantageous, to use in your
car.
Some people feel that "whiter" light is better. Some
people prefer the appearance of the headlamp when fitted with these bulbs.
And then there are the True Believers, who
ascribe all kinds of magical (and
imaginary) benefits to "whiter" light.
Some companies (PIAA...) even capitalize on this by
claiming that their 55W bulbs are as bright as 85W bulbs, among other
pseudoscientific claims. Here's how this claim works: Higher-wattage bulbs
of a given type generally appear whiter than lower-wattage bulbs. Think of
the last time you replaced a 60W bulb in your home with a 100W bulb. So
the idea with these "blue" filtered bulbs is to have a lower wattage bulb
that mimics the color of a higher wattage bulb, but not its performance.
However, there's no getting something for nothing. The altered light color
does not mean you're getting more light, or better quality light, just
that the light is of a different color.
In fact, you get less usable light from such a bulb
than from a regular clear bulb, and here's why: A blue filter removes
nonblue components of the light passing through it. Halogen bulbs produce
very little light in the blue frequency range. When you put a blue filter
on the bulb or lamp, you are reducing the amount of usable light that gets
from the glowing filament to the reflector, to the lens and from there to
the road. Prove it to yourself using nothing more than the windshield in
your car...drive towards a yellow-orange Sodium vapor street light and
watch the light as it shines first through the clear portion of the
windshield, then through the blue strip at the top. Up there through the
blue, it certainly looks "whiter"...but it's also dimmer. If a bulb's
sales material focuses on the color of the light rather than the amount of
light, you should ask critical questions about the amount of light the
bulb produces before choosing to use it.
But If That's True, Then How Come
These Bulbs Have
All The DOT and ECE Approval Markings Saying It's
OK To Use Them On The Road?
The name-brand "extra white" bulbs mostly produce
legal light output, true. But there's a lot of wiggle room in the bulb
standards that permit two bulbs of the same format to put out
significantly different amounts of For illustration of the principle, take
a standard HB5 (9007) bulb, which is legally
required to produce 1000 lumens of light from the 55W low beam
filament at 12.8v, plus or minus 15 percent. That means that in order to
be legally certifiable as conforming to Federal standards, a 9007 bulb in
the low beam mode must produce between 850 and 1150 lumens. Most folks
want to see better at night, not worse, and the way to do that is to use
bulbs that produce the maximum legal amount of light. On a dark road, I
want bulbs producing 1150 lumens instead of 850, how 'bout you?
So now, where do these legal "blue" bulbs fit on our
850 to 1150 lumen range? Most times, this information isn't available, for
it's often made unavailable by bulb manufacturers. Some of the bulbs come
with specification sheets giving a wattage and lumen rating, but these
don't list actual output, they simply list the nominal specification
contained in the Federal standard. The assumption they want you to make is
that the bulb you're holding in your hand actually produces the nominal
amount of light. In most cases, with blue glass, they don't. About all
that can truthfully be said is that they're safe, they're legal, they're
not dangerously poor performers like illegal blue bulbs are, but they do
not give an actual performance improvement.
So If Blue Filtration Steals Light,
How Do They
Still Make These Bulbs Produce Legal Output With
The Blue Filter?
The manufacturer optimizes the bulb's efficacy
through filament and gas-fill technology, so that the uncoated bulb
performs up near the top end of the allowable output range, or even
slightly above the maximum allowable output. But the bulb is blue, which
"steals" some of the light. If the bulb is designed to produce within the
legal light level without the blue, the presence of the blue bulb will
reduce the output so it's closer to the bottom end of the allowable output
range. If the bulb is designed to produce slightly over the legal light
level without the blue, then the bulb will perform nearer the middleof the
legal range. Here again, though, we can't have something for nothing.It
took reputable bulb makers quite a bit of research and development to
produce blue filters that would not drop the bulb output below the legal
minimum while still altering the appearance of the operating headlamp
enough to appeal to consumers after a "whiter" appearance to their
headlamps. The cost? Bulb lifetime. The filament changes made to produce
enough extra light that the bulb will still be legal despite the
blue-filtration losses mean the filament's lifespan is shortened
considerably.Here's actual data for for output and lifespan at 13.2v for H1 bulbs.
The numbers here are a composite of values applicable to the products of
the three major manufacturers' bulbs. Each maker's product in each
category is slightly different but not significantly so, and while the
absolute numbers differ with different bulb types, the relative comparison
patterns hold good for whatever bulb type you consider. Lifespan is given
as Tc, the hour figure at which 63.2 percent of the bulbs have failed:
H1 Bulb Variant Output Lumens Life
HoursStandard (plain) 1550 lm 650
hrLong Life 1460 lm 1200 hr Plus+30
High Efficacy1680 lm 400
hrPlus+50
Ultra High Efficacy1750 lm 350
hrBlue glass
"Extra white"1380 lm 250
hr
Part of the impetus for the development of these
bulbs was for the makers of good-quality bulbs to take away a portion of
the dangerous "crystal blue" (spark blue, 8500K blue, etc.) type bulb
sales and satisfy consumers desiring a different headlamp appearance with
a legal and safe product. The retail-level marketers have an easy sell
here; Pep Boys offers a "Silverstar Upgrade" service for fifty bucks, for
instance. And there are always going to be people lining up to offer
glowing testimonials about how much better they think they can see with
these bulbs. But can they really?
There's no good evidence that the type of light
produced by this sort of bulb actually allows drivers to see better than
the type of light produced by a regular, clear bulb. And there've been no
studies on the effect of this type of light upon seeing and glare in bad
weather, for instance. It has, on the other hand, been shown that these
bulbs cause more glare than clear bulbs. Can you see better with this sort
of bulb? No, probably not. Some people vigourously defend blue-glass
bulbs, insisting they can see better. But that's another problem: they
think they can see better than they actually can. There've been no studies
to determine exactly how dangerous it is to think you can see better than
you really can, but it probably doesn't help safety.
It should be mentioned that while these are critical
questions that ought to be asked, they are academic to some degree if what
you're deciding is whether to use a no-name bulb or the product of a
reputable manufacturer, such as Narva, Candlepower, Osram, Philips, or
GE.
OK, So These Extra-White Bulbs Aren't
The Best
Choice For Maximizing My Headlamps' Performance.
What Should I Get Instead?
For those who want the best possible performance from
their headlamps and are more concerned with their ability to see rather
than the appearance of their headlamps, the major bulb companies offer
optimized bulbs without the light-stealing blue glass. Narva RangePower+50
and RangePower+30, GE Night Hawk, and Philips Vision Plus, and Osram
Silver Star are the ones to get.Wait a Minute, Earlier You Said Silver Star Bulbs Have
Blue Glass!It's a name game: Osram, the well-established German lampmaker, sells a
line of automotive bulbs they call "Silver Star". These are Osram's
top-of-the-range headlamp bulbs, equivalent to Narva RangePower+50, GE
Night Hawk, Philips VisionPlus, and Tungsram Megalight Premium. They
produce the maximum legal amount of light while staying within legal power
consumption limits. They have colorless clear glass.Osram bought the well-established American lampmaker Sylvania in the
early 1990s, so Osram is now Sylvania's parent company. Sylvania also
sells a line of automotive bulbs they call "Silver Star", but it's not the
same product. The Sylvania Silver Stars have blue glass. Light output is
of legal levels, but as with all blue-filtered bulbs, you do not get more
light from them. The Sylvania SilverStar bulbs have a very short lifetime,
because the filament is overdriven to get a legal amount of light despite
the blue glass.To get the best possible seeing performance at night, don't choose
extra-white bulbs.
Daniel Stern Lighting (Daniel J. Stern,
Proprietor)
Copyright ©2005 Daniel J. Stern.
Latest revisions 1/08. No part of this
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permission of author.
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communication with the
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chelo0874- Vectrero sabio
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- Mensaje n°20
Re: Lamparas... !!
Lulo- Fundador
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- Mensaje n°21
Re: Lamparas... !!
En el artículo que puse está explicado.
Una explicación rápida es que las luces azuladas (cool blue, crystal vision, etc etc) son lamparas halogenas con un filamento de alto rendimiento y relleno de gas inerte que le dan una buena eficiencia a la lámpara. El color que emite el filamento es el normal de cualquier luz halógena, de aproximadamente 3200ºk (un tono amarillento). Como la intensidad de la luz de esas lamparas de alto rendimiento excede el limite legal homologado en paises serios, le ponen un filtro azul, para que deje pasar unicamente los componentes azulados del espectro de luz que emite el filamento, y filtre toda la luz "no-azul". Al filtrar parte de esa luz, se pierde caudal luminico, es decir, ilumina menos. Es como ver con lentes de sol tonalizados puestos. Este filtro es un efecto deseado por el fabricante, para disminuir la iluminación de la lampara y que quede contenida dentro de los parametros para la homologación legal. Pero hay lamparas de alto rendimiento sin filtro azulado que iluminan más y son legales.
Otra contra de las lamparas con filtro azulado, es que el filamento es más fino, trabaja a una temperatura mayor y por eso tiene menos duración que una lampara tradicional.
Por eso digo, si es por facha, todo bien, son realmente una buena opción porque quedan excelentes en el auto. Pero para iluminar no son mejores que cualquier otra lampara, y en muchos casos son peores. Es mejor una halogena de alto rendimiento sin filtro, o directamente un kit HID (xenon).
ex_golfero- Vectrero iniciante
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- Mensaje n°22
Re: Lamparas... !!
francomb_17- Vectrero iniciante
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- Mensaje n°23
Re: Lamparas... !!
Lulo escribió:El Vectra de 1996 al 2000 lleva H1 y H7.
El Vectra del 2000 al 2006 lleva H7 y H7.
Yo no pondría ninguna lampara halogena azulada para ganar en iluminación. Generalmente las que alumbran azules son mas "facheras" pero dan menos luz real medida en lumenes con un fotometro (aparato pare medir luminosidad). Si es para poner alguna buena halogena, yo pondría alguna Vision Plus, con eso vas a ver mejor pero no esperes milagros. Para iluminar en serio creo que el xenon de 4300*k o 5000ºk es la mejor opción.
Hola, yo quiero poner lamparas fuertes en el vectra 96.. la mas altas posibles, pero no blancas. sino naturales.. Cual recomiendan, (ya que las mias alumbran muy poco!) Quiero quedar conforme y que alumbren MUY bien!
Saludos
Erni- Fundador
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Localización : Recoleta - Capital Federal
- Mensaje n°24
Re: Lamparas... !!
francomb_17 escribió:Lulo escribió:El Vectra de 1996 al 2000 lleva H1 y H7.
El Vectra del 2000 al 2006 lleva H7 y H7.
Yo no pondría ninguna lampara halogena azulada para ganar en iluminación. Generalmente las que alumbran azules son mas "facheras" pero dan menos luz real medida en lumenes con un fotometro (aparato pare medir luminosidad). Si es para poner alguna buena halogena, yo pondría alguna Vision Plus, con eso vas a ver mejor pero no esperes milagros. Para iluminar en serio creo que el xenon de 4300*k o 5000ºk es la mejor opción.
Hola, yo quiero poner lamparas fuertes en el vectra 96.. la mas altas posibles, pero no blancas. sino naturales.. Cual recomiendan, (ya que las mias alumbran muy poco!) Quiero quedar conforme y que alumbren MUY bien!
Saludos
No esperes resultados espectaculares con ópticas de vidrio con unos cuantos años de uso.
francomb_17- Vectrero iniciante
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Edad : 35
Localización : Pergamino
- Mensaje n°25
Re: Lamparas... !!
Erni escribió:francomb_17 escribió:Lulo escribió:El Vectra de 1996 al 2000 lleva H1 y H7.
El Vectra del 2000 al 2006 lleva H7 y H7.
Yo no pondría ninguna lampara halogena azulada para ganar en iluminación. Generalmente las que alumbran azules son mas "facheras" pero dan menos luz real medida en lumenes con un fotometro (aparato pare medir luminosidad). Si es para poner alguna buena halogena, yo pondría alguna Vision Plus, con eso vas a ver mejor pero no esperes milagros. Para iluminar en serio creo que el xenon de 4300*k o 5000ºk es la mejor opción.
Hola, yo quiero poner lamparas fuertes en el vectra 96.. la mas altas posibles, pero no blancas. sino naturales.. Cual recomiendan, (ya que las mias alumbran muy poco!) Quiero quedar conforme y que alumbren MUY bien!
Saludos
No esperes resultados espectaculares con ópticas de vidrio con unos cuantos años de uso.
Nono, no son de vidrio!
Mar 14 Mar 2023, 12:18 por osky63
» Año Nuevo 2023
Jue 29 Dic 2022, 07:49 por jal
» Problema velocimetro y tacometro dti 99
Lun 19 Dic 2022, 10:16 por cristian
» solución ruido en las mordazas del cruze
Miér 27 Jul 2022, 21:55 por nicovectra
» Cambie la luz trasera de freno y la computadora sigue diciendo que no anda
Miér 11 Mayo 2022, 13:18 por lordgabb
» No ARRANCA....HELP !!!
Miér 26 Ene 2022, 12:21 por dogalo
» He vuelto!
Miér 15 Dic 2021, 19:41 por S_e_b_a
» Compro optica delantera - conductor por acrilico
Sáb 11 Dic 2021, 00:35 por S_e_b_a
» MID no muestra info del stereo
Lun 03 Mayo 2021, 14:50 por -MARTIN-